lauantai 4. huhtikuuta 2015

Alusta loppuun-lopusta alkuun. Raya Yai, Phuket, Phi Phi, Ko Lanta

Mun aika oli päättymässä täällä unelmassa.
Mihin se oikeen juoksi tosta, kun mielestäni vasta astuin varpaillani tohon valkoseen hiekkaan?

Viiminen viikko Raya Yain saarella ja mun mielessä pyöri ajatukset tän perheen jättämisestä. En antanu sen masentaa, vaikka ois tehny mieli itkeä kellon ympäri. :D
Koitin miettiä joka ikistä hyvää hetkeä täällä, nauttia siitä mitä oli vielä jäljellä, halata kaikkia ja kertoa kuinka MÄ OLEN ONNELLINEN! Ja SE johtu vaan näistä tyypeistä mun ympärillä täällä, niin ja tietty vähän näistä maisemistakin. ;)
 Pirren jäähyväiset mulle. Oooo. <3

Sinä päivänä, kun jätin saaren. Mä itkin, mut onneks suurimmaks osaks vaan ilosta. Itkin ihan hulluna istahtaessani siihen traktorin peräkärryyn. En vaan voinu sille mitään. Kaikki mun kullat siellä vilkuttamassa, paitsi Suvi joka lähti saattelemaan mua! <3
Edessä oli silti vielä seikkailua. Kaks viikkoa kiertämistä ennen kun lentäisin takas Suomeen.
Venematka saarelta Phukettiin oli hiljanen. Katoin hymyillen taakse jäävää saarta. Raya Yai ikuisesti mun sydämessä. No mut, kaikki hyvä loppuu aikanaan ja mielessä mitä parhaimmat muistot, että ei siinä! ;)
Phuketissa vuokrattiin mopo ja ajeltiin ympäriinsä. Apinavuorta, Phuket town, Patong beach, Kata beach ja tietenki vuoren päälle moikkailemaan Big Buddhaa. Ja Flowridea piti käydä kokeilemassa vielä vikan kerran! Apinat oli söpöjä, Phuket town iso, rannat upeita ja maisemat mahtavia. Phuket jäi taakse ja matka jatku seuraavana aamuna Phi Phin saarelle.
 Bang Paen vesiputous.


Aamusta Phuket townin kautta Phi Phille, jossa biletettiin ihan päättömästi, nautittiin lämmöstä ja auringosta. Phi Phin saari on tosi pieni ja kaunis, vaikka aika täys. Keskus on täynnä kojuja, sukellesfirmoja ja baareja. Saaren ympärys ja vedet on kuitenki kauniita. Käytiin tekemässä Phi Phillä pari sukellusta Barracuda-nimisen sukellusfirman kanssa. Valittiin sokkona joku firma, kun kuulemma koko saarella samat hinnat sukellusretkien suhteen. Phi Phin vedenalaset näkymät oli tosi upeet, niinku Rayallakin mutta kuitenki ihan erilaiset. Bongailtiin mielettömiä kalaparveja, kilpikonnia ja jouduttiin kerran virran vietäväks. Sukellusreissu kesti puolipäivää ja siihen kuulu kaks sukellusta ja lounas, aika nice!
Tästä matka jatku Ko Lantan saarelle, joka sijaitsi noin tunnin venekyydin päässä Phi Phin saarelta. Ko Lantan saari on iso ja saarta on hyvä tuntea jonkun verran, jos haluu varata majotuksen hyvältä paikalta. Kyseltiin tutuilta ja ne ehdotti Long beachia sijaintinsa kannalta. Otettiin joku aivan kämänen luukku 5e/yö, jonka vuokraisäntinä toimi kaks intialaista miestä, joiden englanninkielentaidot jäi kolmeen sanaan, haha.

Vuokrattiin saarelta skootteri ja ajeltiin ympäriinsä. Käytiin saaren toisessa päässä luonnonpuistossa käpyttelemässä ja nauttimassa maisemista. Matkalla tehtiin muutama pysähdys, syötiin, juotiin ja uitiin. Skootterin kaasu pohjassa yks hullu apina lähti juoksemaan meijän perään ja yritti hyökätä mun jalkaan kiinni. Säikähdin ihan hulluna ja hyvä, ettei koko skootteri keikannu ympäri kun riuhtasin mun jalan niin vauhdilla pois apinan hampaista. :D Hullua!
Phi Phin ja Lantan jälkeen jatkettiin matkaa takas Phukettiin. Siellä vietettiin vielä muutama päivä ennen kotiinpaluuta. Suvin kanssa lähdettiin krebaamaan (kreisibailaamaan)! Ja voin kertoa, ettei ollu ihan paras idea, kun edessä oli noin 30h lentomatkat. Elämäni hirveimmät lennot, mut onneks yö oli mitä hauskin ja parhain!! :D
Palanen sydäntä tais jäädä taas maailmalle.
Good bye Thailand. <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti