perjantai 19. joulukuuta 2014

Elämää paratiisissa. Raya Yai, Thailand.



Reilu kolme viikkoa takana ja mulle iski jäätävä flunssa, kuume ja kurkkukipu. Yh, mikä olo.
No, vihdoin on ainaki aikaa päivitellä kuulumisia.

Jos näitä kolmen viikon fiiliksiä pitäis kuvata yhdellä sanalla, ni se sana ois: Vautsi! 
Jäätävä ikävä on ainot asia, joka ohjailee mun tunteita laidasta laitaan, mut sekin enää harvakseen.
Asun valehtelematta paratiisisaarella. Koh Racha Yai (Raya yai) on pieni saari Phuketista parikymmentä kilsaa etelään. Saarta ympäröi upeat koralliriutat ja turkoosi vesi. Maisemat on semmosta postikorttikuvaa, että välillä sitä ei meinaa itekkään uskoa asuvansa täällä.
Tää Bungalow, jota kutsuin pitkään rotanloukuksi, on alkanut tuntumaan kodilta. Siis ihan oikeasti. Oma ihana koti, jossa viihdyn. Viidakon reunalla kaikkien maailman elukoiden ja ötököiden ympäröimänä, mä pidän tästä silti. Mun bunga sijaitsee muutenkin niin kaukana kaikesta, että ainot ääni mitä öisin kuulee, on heinäsirkkojen sirinä.
Yhtenä päivänä kämpän ovi hajos. Se ei auennu, ulko- eikä sisäpuolelta. Kavuttiin avuliaan Thai-ukkelin kanssa sisään ikkunasta tikapuita pitkin ja tutkittiin ovea. Lukossa oli, ja pysyi. Thai-mies lähti kotiinsa nukkumaan ja lupasi korjata lukon seuraavana päivänä.
Aamulla kapusin alas ikkunasta Hannan pitäessä tikapuita pystyssä, mun heiluessa niiden päällä. Lukko oli korjattu iltaan mennessä, jess! :)

Oon ollut töissä lähes joka päivä, Singapore visiittiä ja alkureissun lomapäiviä lukuun ottamatta. Työpäivät on pitkiä, mut suurimmaks osaks lepposia. Nautin tästä ihan tosissaan, varmaan eniten sen takia et meijän työporukka ja asiakkaat on niin huikeita! Oon tehnyt kaikenlaista sukelluskamojen kokoomisesta toimistohommiin, auttanut asiakkaita sekä paljon muuta.
Kivaa duunia hyvässä porukassa ja upeissa maisemissa! KELPAA! :)

Sukelluksia pääsee tekemään lähes aina, kun haluaa. Tähän mennessä oon ehtinyt käymään hylyllä, yödyykillä ja normi hupisukelluksilla. Toi vedenalainen maailma on niin oma juttunsa. Mä nautin siitä aina niin paljon. Pääsy jäätävän kokoseen ”akvaarioon” näkemään ihmeitä. Se on oikeesti upeeta, suosittelen kokeilemaan!
 Ihana Pirre! <3
Pikkasen olin ilonen, ku Laura poikkes yhen yön visiitille tänne. Ei paljoo ehitty näkemään, mut edes hetki juoruille, ni tää tytsy oli yhtä hymyä vaan. :)
Niin, ja yhtenä päivänä otettiin muutaman kaverin kanssa ilta vapaaks ja lähettiin käymään Phuketissa. Tuntu pikkasen oudolta käydä valtavassa ostoskeskuksessa ja nähdä ihmisiä. Tunsin itteni semmoseks luolanaiseks tän saarielämän jälkeen, että huhu. :D
Ehdittiin käymään myös Kata beachin surfhousessa, jossa saatiin kokeilla (itellä jo toinen kerta) flow rideä. Siihen jää niin koukkuun! Jokasen kaatumisen jälkeen sitä haluu kokeilla aina vaan uudestaan ja uudestaan! Mahtava ilta, vaikka sainki tän flunssan mukaani sieltä.
 Toni leikki Matti Nykästä Big Boatilla matkalla Phukettin.

Elämä täällä on ihanaa, lepposaa ja lämmintä.
Ilmotelkaa, jos ootte tulossa käymään täälläpäin!


Ps. Oon saanu mun uudesta kämppiksestä Hannasta niin hyvän ystävän. Tuntuu, ku oltais tunnettu aina ja meillä on ihan törkeen paljon yhteistä. <3 Wihii, ihan parhautta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti